lördag 17 oktober 2009

Sista kurstillfället.

Det heter ju "När katten är borta dansar råttorna på bordet", men hos oss är det mer "När matte är borta sover kisen på bordet".
Ja, här kom Tussis "hemska" matte och störde den sköna sömnen...... Inte snällt av mig.


Denna dörren har jag gått in genom vi 10-tiden de senaste lördagsförmiddagarna och idag var sista gången på kursen "Skriv en bok" där Jeanette Thelander varit vår "lärare" .

Tiden går fort och de här fem veckorna där vi 5 "elever" träffats har verkligen sprungit iväg. Det har varit fem intressanta och lärorika tillfällen där vi fått små olika skrivövningar att göra till nästa träff. För mig har de inte varit sådär alldeles enkla, men jag har kämpat på och fått ihop vad jag tänkt (för det mesta i alla fall) och det känns bra. Vi har även fått mycket bra verktyg och tips av Jeanette till vårt skrivande.

Som grädde på moset har vi dessutom fått smaka ett par sorters hemmabakta mumsiga kakor som två av kursdeltagarna bjudit på. Det tackar vi för! Nu är det upp till oss att skriva............ så jag önskar oss Lycka Till och tackar Jeanette för det hon hjälpt oss med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar