tisdag 20 oktober 2009

Vatten fullt av energi

En skön skogspromenad gick igår förbi en mycket vacker och mysig liten plats i Degebergas skog där det finns en liten vattenkälla som kallas Jula källa. Eller kanske oftare Jula killa. Jag har inte så bra koll på hur det hela fungerar egentligen känner jag, men vattnet "trycks" upp underifrån tror jag. I vilket fall som helst så är det ett rent, drickbart och jättegott vatten i denna "killa".

Vi hade en törstig Meika med oss och hon passade på att dricka rejält. Mums......

Frågan är ju vad det egentligen är för vatten. När hon hade druckit klart fick hon världens fnatt och bara sprang. Hon anföll först en pinne, sen sprang hon runt, runt och hit och dit. Jag önskar jag haft en filmkamera, för det är något svårt att få med denna rusning på bild och dessutom extremt svårt att hinna fånga henne innan hon var förbi kameran och mig igen.


Nästa gång är det jag som har en petflaska med mig och tar hem en liter vatten. Tänk om jag får lika mycket energi av detta vatten som Meika fick.:-)

En slurk till innan vi går vidare. Eller rättare sagt.....Meika sprang vidare..........efter att hon försökte dra iväg en stor stock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar