lördag 28 november 2009

Ett konstigt sms

Jag fick ett märkligt sms igår förmiddags där det stod godmorgon och någon undrade om jag sovit gott, med en kram som avslut. Det här har kommit till fel människa tänkte jag, men svarade att jodå jag har sovit gott.:) Det var inget telefonnummer jag kände igen och det gick inte att leta upp vem det var heller varkens på eniro eller på hitta.
På eftermiddagen kom sen en fråga om vem jag var. Jag frågade tillbaka vem det var där, utan att säga vem jag var. Människan i andra ändan gav sig inte utan fortsatte undra och ville veta. Jag undrade vem smset egentligen skulle till ifrån början, men fick bara till svar typ: Vill veta vem du är. Jag började bli trött på det hela och lite irriterad kände jag, så jag undrade om det skulle vara så j.... svårt att säga namnet, så jag sa mitt förnamn. Jag kände väl att det var lika bra det, så slapp mitt nummer kollas upp på nätet. Jag ville ju helst inte att någon okänd ska kolla upp adress osv på mig. Efter det kom ett svar som fick mig att gapa och se ut som ett frågetecken. Han sa sitt namn (om det nu var hans namn) och undrade om vi kunde lära känna varandra och så frågade han efter min ålder. Jösses! Mitt svar blev snabbt och avslutande: Ge dig!
Där försvann han, men det kändes plötsligt lite småläskigt att inte veta vem det var. Det är ju inte så svårt att ta reda på var folk befinner sig om man bara vill. Det kändes plötsligt inte heller som om han smsat fel från första början. Är detta ett nytt märkligt sätt att söka kontakt på undrar jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar