onsdag 4 november 2009

Gosiga Tussi

Tussi håller mig gärna och ofta sällskap när jag sitter och skriver. Jag tycker att det är supermysigt när hon ligger hos mig.
Det är varmt och gott vid fläkten på datorn. Hon trycker gärna in sig mot den, och jag flyttar henne därifrån. Är ju lite synd om datorn ska få värmeslag känns det som.

Vilket väder det är idag. Hy säger jag bara. Det har blåst som bara den och vinden har varit riktigt kylig. Jag har ändå varit ute på min timmespromenad i förmiddags med mitt promenadsällskap. Det var mycket kläder på och mössan nerdragen. Det är så skönt att gå den stunden på förmiddagen. Skogen är fantastiskt vacker och jag trivs så med mitt sällskap. Nu på kvällen har det kommit och kommer lite regn. Tussi vill ju ändå gärna gå ut och hitta på lite kul saker för att inte bli alldeles rastlös, vild och galen här inne och då blir ju tassarna något smutsiga.

I denna kylan är det till att elda i kaminen och även om det just är färdigeldat så strömmar det värme från kaminen och golvet är varmt och gott. När Tussi kommer in lite småvåt och kall så är det här hon gärna landar för att torka och värma sig. Mysigt......

Nu börjar tassarna likna rena och fina tassar igen.

Min gosiga älskade lilla Tussi. Jag är så glad att du valde att bo hos oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar