måndag 9 november 2009

Snart är det jul igen.

Igår åkte hela familjen till Bo Ohlsson i Tomelilla. Där finns ungefär allt och lite till. Jag kan ju säga att delar av oss tyckte detta var en helt otroligt korkad idé och särskilt en av oss var inte ett enda dugg road av mitt fåniga påhitt. (Tack och lov blev han ganska fort på bättre humör.) Jag kände för att hitta på något och det var ett tag sedan vi var där. Dessutom så går det mot jul och jag behöver få lite ordning på julklappsinköpen i god tid. Ett par julklappar hittade jag, men annars blev det lite julklappspapper, etiketter, lite nyttogrejer och kanske nån onyttogrej. Det blir gärna så när man är iväg och handlar.

Tomteorkestern var på plats.

I fredags var det nyår och nu blev det plötsligt jul. Så mycket julgrejer där var. Tomtar i alla de former, dukar, ljusstakar, julstjärnor, julpapper, julband, etiketter, julkort osv., osv. Jag har lite svårt att förstå att det faktiskt går med raska steg mot jul. På något märkligt vis blir jag lika förvånad varje år när det plötsligt är jul igen. Konstigt. Egentligen tycker jag att det känns lite tidigt att fylla affärerna med tomtar och glitter redan, men det är ju så det är. Själv köpte jag ju på mig lite julgrejer jag med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar