måndag 23 november 2009

Helgen är slut igen

Helgen går så extremt fort. Det är så mycket jag egentligen vill göra, men denna helgen har jag inte alls mått något vidare kul. Sämre än vanligt faktiskt. Jag har varit trött och deppig, vilket är jättetråkigt. Jag avskyr att må så, men det är så mina dagar ser ut mer eller mindre och det har de gjort alldeles för länge. Jag begriper liksom fortfarande inte hur jag ska komma ut ur denna dimma.

I lördags var jag i alla fall på gudstjänst klockan tio på kvällen. Pontus ska ju konfirmeras i maj och detta var en gudstjänst som konfirmanderna skulle medverka i, därför ville jag gärna vara med. Himlagudstjänst hette denna gudstjänst och det var en riktigt mysig sådan. Där var mycket levande ljus, det var sång och musik och dessutom dikter som var skrivna av och lästes upp av konfirmanderna. Det handlade i stora drag om kärlek och omtanke. Det bjöds sen på fika i vapenhuset efter gudstjänsten. Jag är glad att jag följde med honom dit. Ja, inte för fikan om ni nu tänkte att jag menade det, utan för att det gav mig lite lugn. I juletid är det mysigt att gå i kyrkan, så jag får nog gå med på ett par till när det är advent, Lucia och Julgudstjänster.
Igår drog min kära granne med mig ut på en promenad när hon märkte att jag inte alls mådde bra. Det är härligt med sådana vänner. De frågade oss också om vi ville följa med och titta på bio, och så blev det. Vi körde till Bromölla och såg "En Julsaga". Det var en bra och lite speciell film, men den hade ett bra budskap. Det är viktigt att ge glädje och bry sig om varandra. Det är något som får oss att må mycket bättre och bli gladare än om man bara tänker på sig själv. Att den visades i 3D gjorde det hela ännu häftigare faktiskt. Snygga blev vi allihopa....


Tussi sover ungefär var som helst, men just nu gillar hon en trasig papperskasse och dammsugarslangen. Antingen leker hon med den eller sover hon på den. Katter är underbara djur.

Jag tycker att det är jättebra när hon ligger på den. Det ger ju mig en anledning att inte använda den. Vem vill störa en sovande katt?:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar