fredag 22 oktober 2010

Bättre än inget.

En bra början tror jag. Jag la mig faktiskt ner och vilade i hela 15 minuter! O, vad jag är duktig. Ingen dator, ingen TV och inget tvångsmässigt gående med en tung kropp för att försöka göra något. Nix, bara vila! 15 minuter är bättre än inget. Tänk att det ska ta emot så att lägga sig ner, även om kroppen kanske vill det mestadels av dagen.

Bulan på Tussis hals efter ett bett eller något började bli blåsvart i onsdags och över natten hade den spruckit och ut hade förstås diverse geggamojja runnit. Där det varit mest svart var nu ett hål och jag börja nästan bli rädd att det höll på att ruttna. Nja, nåt ditåt i alla fall. Jag ringde veterinären igen och han hade tid en halv timme senare. Perfekt. Min världens duktigaste kisekatt tog snällt emot hjälpen hon fick av veterinären. Hon fick en antibiotikaspruta och en kur penicillin, så nu ska det väl snart bli bra igen.:)

Turligt nog väntade min svägerska tills jag kom hem, med att köra till "stan", så jag kunde följa med i alla fall. Det blev en riktigt trevlig stadstur även om vi inte hann fika som planerat. Mitt humör kände sig ganska bra när jag kom hem också och det är en skön känsla. Glad jag blir att hon tar tag i mig då och då! Tack!:)

Idag är det förresten Wilmafredag, i onsdags var det Wilmaonsdag och i måndags Wilmamåndag.:) Hon väljer själv och visar tydligt när hon vill åka hit eller inte och denna veckan har hon tydligen varit sugen.:) Hon tittar lite konstigt på mig när jag försöker säga något här eftersom jag låter som en flock kråkor i halsen, men jag kraxar på här ändå. Idag är det tyvärr lite tråkigt att vara här, för inga kompisar är hemma att leka med. Å andra sidan så sägs det ju att man ska ha tråkigt för att få desto roligare när det är kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar