lördag 16 oktober 2010

Störigt!

Störigt är ordet ja. Jag köpte en liten papyrustavla när vi var i Egypten för ett par år sedan. Motivet är en gammal form av almanacka eller hur jag ska förklara. Den var lite rolig och jag kunde liksom inte låta bli att få den med mig i påsen med det andra jag handlade. Förra julen tog jag ner den för att hänga upp nåt julgrejs på det spiket istället. Jag la undan papyrustavlan, för att efter jul hänga upp den igen som ni säkert förstår. Det är bara det att när jag skulle byta tillbaka igen, så hittade jag inte den. Jag har ingen aning om var jag la den och jag har fortfarande inte hittat den. Snart är det jul igen och kanske av misstag så dyker den upp. Varje gång jag ser det förbenade spiket så blir jag lätt tjurig på mig själv. Hur kan man lägga undan något som snart ska fram igen på ett så bra gömställe så den inte går att hitta igen???

3 kommentarer:

  1. Hej ! Du har väl lagt den på nåt bra ställe så du skulle " veta var du lagt den "
    det händer mig också lite då o då, är fruktansvärt irriterande. Men för det mesta dyker det upp så småning om. Skulle kunna finnas bland julsakerna eller nära där den hängt , i ett skåp eller låda. Själv har jag förlagt cykeldatorn, var säker på att den låg i röran på kontoret men för två år sen plockade vi igenom allt där utan att hitta den. Så frågan är, var är den?
    Peter

    SvaraRadera
  2. Hrm.... Ja, jag la den på ett snabbt och bra ställe. Din cykeldator är kanske på samma ställe som min tavla.:) De har kanske gjort en kupp mot oss.:)
    /Kristina

    SvaraRadera
  3. Kan det va så illa? :)
    Peter

    SvaraRadera