måndag 4 oktober 2010

Trevlig söndag.

Det snöar löv idag också, men det är ju så det ska vara vid denna tiden på året. Detta är ju bara början och jag vet inte, men än så länge har jag svårt för att tycka att det är skönt med höst. Visst är det vackert med alla färgskiftningar som börjar visa sig, det är det verkligen, men jag tycker att sommaren försvann för snabbt.

Igår hade vi 15-årskalas där inte bara han fick presenter, utan även jag.:) Jag fick ett halsband, en orkidé och pengar för att jag ju fyllt år. Det hade jag inte alls väntat mig, så jag blev glad! Vi åt mumsig smörgåstårta som jag såklart beställt, köpta kanelbullar och hemmagjord dajmtårta. Sån är jag. Beställer hellre än att må dåligt av att jag inte klarar stressen jag känner när jag ska fixa grejer själv. Tråkigt men sant att det är så, men jag är som jag blivit. Smörgåstårtan var i vilket fall som helst jättegod och sällskapet trevligt. En bra söndagseftermiddag/kväll med andra ord. 
   

Jag hade tänkt ha en gissa bajset-tävling här, men det behövs inte längre för vi har fått utrett historien om bajset i vår rabatt nu. Häromdagen hittade jag en håla i vår hårt packade rabatt intill huset, som var 10-15 cm djup. I denna håla låg en större, hur ska jag säga.......bajsbladda, med plommonkärnor i. Frågetecknet har varit stort om vem denna bajsande varelse har varit. Jag har funderat räv, eftersom jag mötte en sådan för ett tag sen här och jag har funderat grävling. (Googlade jag det så fick jag det till en sengångare.:)) Igår fick vi av en skogskunnig man veta att det med all säkerhet var en grävling som varit på besök. Jag kan inte låta bli att undra om vi har en ny inneboende. Det är ju ett par år sedan vi hade en som bosatt sig under huset, vilket var mindre trevligt med tanke på att grävlingar kan vara lite "hårdmunnade". Det är bara att hoppas att den har sitt hem något annat ställe.
Oroa dig inte för vad folk tänker om dig, för det gör de ändå så sällan.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar