torsdag 7 oktober 2010

Sur på mig själv.

Hur fasen tittar jag egentligen??? Skit me! Jag tar två alvedon ur kartan i morse och väntar på att huvudvärken ska släppa. Idag vill den inte ge med sig alls. Tungt, tungt där uppe i knoppen. Jag kör iväg för att bland annat köpa en balansbräda till sonen som blev rekommenderad det föra att träna sitt onda knä. Ja, det icke onda också förstås. Det onda knäet verkar ha problem med ledband eller menisk. Vi får väl se om vi får en tid till ortopeden. Nu ska han försöka träna det med hjälp av övningar han fick hos sjukgymnasten. Han var bättre ett litet tag när han varken tränade fotboll eller var med på gympan. Nu har han börjat vara med på gympan igen och knäet svarar med att bli sämre och göra ont igen. Fotbollen får han glömma ett tag till. Tyvärr. I alla fall så var det inte detta jag tänkt berätta. Utan detta: När jag kom hem igen med en ganska rejäl huvudvärk som malt på hela dagen, så tänkte jag att jag får ta två alvedon till och se om de hjälper nu. I grevens tid ser jag att jag håller på att stoppa in citodon i munnen. Jag har alltså lyckats ta fel karta i min trötta morgon, vilket jag också höll på att göra nu och således har jag nu idag ätit 2 som jag inte skulle äta mer. Detta känns som ett litet nederlag även om jag inte gjorde det med vilje. :(

Kanske var det bra ändå när jag tänker efter, för jag har inte mått bra idag ändå, så nu vet jag ju att jag lika gärna kan strunta i dem. De pillerna hjälper inte heller, så jag behöver inte ens fundera på att vilja ta dem........ Bra att veta egentligen. Kanske där var någon mening med detta också........ :)

2 kommentarer:

  1. Hej ! Där är nån mening med det mesta men ibland är det fruktansvärt svårt att förstå. I detta fallet var det som du själv sa egentligen ganska bra att du gjorde fel. Nu slipper du gå o tänka på hur bra tabletterna är, när dom tydligen inte är det.
    Peter

    SvaraRadera
  2. Jo, detta var en liten skitgrej och meningen var säkert god. Jag kan erkänna att jag blev något förvånad när jag upptäckte vad jag gjort och att jag ändå haft ont hela dagen.:) Jag håller helt med dig att mycket är extremt svårt att förstå meningen med och ofta väldigt långsökt om man skulle söka efter och kanske hitta någon form av eventuell mening.
    Kram på dig!

    SvaraRadera