tisdag 5 oktober 2010

Hundbus!

Wilmatisdagen har inletts med en hel massa jättemycket bus med Meika och Wilma. De här två kompisarna var helt galna idag och allra bäst lekte de förstås om de låg på mina fötter och sprattlade. Detta ledde såklart till att det var extremt svårt att ta bilder på dem. Rakt uppifrån och helst skulle jag ha med något mer än gräsmatta och mina ben. Det är helt underbart att se dem ha kul ihop!


Ett tag trodde jag de skulle slå ut varandras tänder, men det klarade sig idag med. Jag antar att det lät värre än det var när de krockade med sina krokodilliknande gap.:)


En snabb andhämtning och gos tillsammans som varade ungefär 5 sekunder.


Tid igen för ny kamp. Tur att de inte är så farliga som de ser ut.:)


Jag tappade räkningen på hur många kullerbyttor Meika gjorde idag. Många blev det och ibland stannade hon upp i detta märkliga läget en stund innan kroppen slog i marken. Hon ramlar oftast inte lugnt runt, utan det är mer kast med sig själv.


Tussi ville också vara med, men mest på avstånd. Meika fick syn på henne och i det läget önskade hon nog att hon hade haft spidermantassar. Nu har hon inte det utan fick nöja sig med att titta.


Tussi själv såg nöjd, lugn och sansad ut som bara en katt kan, där hon låg "svanskrok" med träet, på behörigt avstånd ifrån dessa stora lurviga saker.


Underbara djur!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar