söndag 20 februari 2011

Det blev en bra helg.

Kylan håller med glädje i sig och nu börjar jag också bli trött på den. Vilket i och för sig är ganska meningslöst, för det blir inte varmare för det. Okej, jag slutar genast sura över det. Helgen har varit lite drygt seg både i min kropp och knopp. Jag har inte mått något vidare egentligen, så jag är glad att det hänt lite trevliga saker båda dagarna. Igår kväll tog vi ut cyklarna och begav oss till ett par vänner för att äta lite ost & kex, dricka lite gott och titta på melodifestivalen. Tittandet blev väl lite halvdant, men när låt nummer 8 kom så blev det till att titta ordentligt. Han är tittvänlig Eric Saade och ovanpå allt så gillade jag hans låt. Vad jag inte riktigt förstår är hur man kan lägga så grymt mycket pengar på att spränga en massa glas. Märkligt och onödigt tycker jag. En trevlig kväll blev senare än vi tänkt och cyklarna fick rulla hemåt med oss igen. Tack och lov att det var lutning åt rätt håll hela vägen hem och att jag hade många kläder på, för det var svinkallt. Nästan alla lyckades cykla hem med huvudet normalt uppåt mot himlen och endast en av oss är öm vid revbenen idag.:)

Söndagens infall av ost & kex-vännerna från igår, gjorde magen glad och förväntansfull. De skulle iväg och äta Kinamat och undrade om vi ville följa med. Stora delar av kroppen ville bara befinna sig i stillhet idag, men det goda vann över det onda och vi hängde på. Bra! Det är alltid gott med buffé och aldrig fel med goda vänners sällskap. Skönt ändå att det inte ömmar i kroppen när jag skrattar. Inte alla här hemma som har det så.:)

Jag lyckades få bilföraren att stanna under små protester på väg hem, så jag kunde fånga solen som är på väg att dra sig tillbaka för dagen.

På tal om solen........Snart är det "Solsidan" på tv.:) Trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Ljuvliga foto !! Kram på dig /brittmarie

    SvaraRadera
  2. Tack, det var roligt att höra Britt-Marie!:)
    Kram tillbaka /Kristina

    SvaraRadera