lördag 12 februari 2011

Jag kan jag me.

Igår kände jag mig faktiskt nästan lite smart. Det ni! Den ena datorn här hade fått ett litet anfall där vilken ikon man än klickade på ville öppnas av samma program. Detta funkar ju mindre bra och jag som inte är det minsta datakunnig fick ju ringa till supporten där vi en gång köpt datorn. Efter att pratat med en som verkade riktigt vettig så visste jag att jag skulle in på systemåterställning, men skulle ringa igen när jag hade inloggningsuppgifterna. Andra gången jag ringde fick jag såklart prata med någon som inte var lika trevlig. Lite snorkig kille som kunde allt även om han i detta fall inte kunde det. Eftersom det inte gick att gå in det hållet han beskrev för mig så sa han att jag fick lämna in datorn till dem. Jag hade precis innan jag ringde andra gången varit inne på systemåterställning, men gått en annan väg och började tjata på om "min" väg. Han verkade mindre road och ifrågasatte det jag gjorde med att fortfarande säga att det inte går eftersom bla, bla, bla. Jag var igår väldigt glad över min envishet för tack vare den så fick jag rätt i det jag sysslade med. Jag lyckades hamna på rätt ställe och därifrån sa han var jag skulle klicka. Tji fick han den lilla snorvalpen för datorn blev "frisk" igen.

Äntligen hade jag fått tummarna loss. Tack vare det så bjöd fredagskvällen på skratt, god dryck och lite smått att tugga på när vi hade ett par trevliga kompisar här. När vi satt och pratade kom vi också in på det här med större fester. Vi hade fram lite "gamla" foto på en fest vi var med och ordnade för ett par år sedan. Festen döpte vi till "Världens Fest" eftersom vi bjöd in gästerna att klä ut sig till folk från olika länder. Tex. Herr och Fru Skottland. Blev himla kul med tanke på att alla verkligen engagerade sig att klä ut sig. Jag delar med mig av ytterligare ett märkligt foto av mig och Göran. Svårt att gissa vilket land vi var...........


Nu ska jag ut i det underbara soliga vintervädret. Ha en härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar