torsdag 17 februari 2011

För en god saks skull!

Jag blir glad, lite rörd och varm om hjärtat när jag tänker på det. När jag tänker på att de här tjejerna som går på Österänggymnasiets utbildning Restaurang och Livsmedel (nu vet jag inte exakt vad den heter känner jag) valde att göra sitt arbete till förmån för något mycket viktigt.

Jag blev uppringd för några veckor sedan av mamman till en av tjejerna som undrade om jag och Göran ville komma och äta en tre rätters middag på Österängsgymnasiet som igår kväll. Det lät direkt lockande. Att slippa laga mat är alltid lockande. De skulle bjuda in ett antal till denna kväll och några vid ett annat tillfälle. Igår var vi ca 30 personer som njöt av en bruschetta till förrätt och kotlettrad med potatiskaka & rödvinssås till huvudrätt. Till detta drack vi öl, vin eller vatten och som efterrätt fick vi panacotta med hallonsås o kaffe. Tjejerna hade verkligen lagat en jättegod middag och fixat & grejat så att allt skulle fungera. De ska vara riktigt stolta över sig själva! Självklart betalade vi en viss summa för denna middag och det gjorde vi med glädje. Med tanke på att mat och en del av drycken var sponsrad från bla. företag i våran by, så blev där en del pengar över. Dessa pengar kommer att gå direkt till bröstcancerfonden, så ni förstår att jag uppskattade detta lite extra mycket. Det blir en 10 i betyg för maten, deras engagemang och denna goda idé till att göra något så oerhört viktigt! Tack för en rosa kväll tjejer!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar