onsdag 9 februari 2011

Vilket underbart väder!

Wilmatisdag har blivit Wilmaonsdag eftersom jag är på RMS måndagar och tisdagar. Denna dagen har varit riktigt skön! Solen sken, fåglarna kvittrade, jag tyckte det var jätteskönt och Wilma var lycklig när vi var ute på en liten runda i skogen.

Idag har jag haft en glad och skuttande Wilma som bara har lyssnat på mig när hon tyckte att det passade henne att lyssna. Härligt. Eller nja........inte alltid lika härligt kanske.:)


Efter att Wilma hunnit (innan jag hann stoppa henne) äta lite sådant som är fruktansvärt äckligt och som man inte ska äta när man är hund kunde vi gå vidare vid bäcken nedanför Sockertoppen.


Visst ser dessa mullvadsgångar ut som en "pepparkaksbock".? I alla fall med lite fantasi.......

Det blev två promenader idag och på vår andra runda hade vi trevligt sällskap. Nu hände det igen. Wilma blev totalt okontaktbar (jag menar verkligen totalt) och det enda som gällde var att bada! Alltså badade Wilma. Hon njöt av detta kyliga årets första bad i bäcken. Meika nöjde sig med att dricka. Hade jag inte vetat bättre och om snön inte legat där hade jag trott att det var vår på riktigt.

Tussi har under en period nu fått nöja sig med att fånga mus inomhus. Så länge det bara är denna musen så är jag dock glad och nöjd.

Idag har hon däremot varit ute nästan hela dagen. Hon gjorde små tappra försök att busa med Wilma innan hon klättrade upp i trädet för att kolla läget hos grannarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar