söndag 6 mars 2011

En solig helg!

Jag gillar skarpt när det blir lite snabbt bestämt att träffas i all enkelhet. Igår blev vi bortbjudna när vi stod och tittade på fotbollsträningsmatch på eftermiddagen. Det var ju Melodifestivaldax igen och andra chansens tur. Jättegärna promenerade vi dit igår kväll för att mumsa på lite snacks, äta en semla som var den godaste jag ätit på länge, dricka lite gott och ha allmänt riktigt trevligt.:) Det behövdes kände jag.

Idag har vi varit på lilla utflykten igen och dagens utflykt bar till Haväng med min bror och hans familj. Solen sken och idag skulle jag ta fina foto på den snövita isen. Mina ögon liknade frågetecken, undrandes var isen tagit vägen.

Lilla sötaste Wilma tog faktiskt ett halvt dopp. Endast tassarna fick den äran idag. Klokt kände jag, men ändå vansinnigt att ens låta de bli blöta av havet.

Göran hittade en vindstilla plats och njöt en stund i ensamhet av solens värme på sina kinder. Lugnet tog snart slut, för vi andra var på väg.

Jag hade något svårt att inse att isen verkligen kunde vara borta med tanke på hur det såg ut i onsdags, vilket ju inte är så länge sedan. Därför var vi tvungna att köra och kolla Rigeleje, "Gropahålet" också. Där måste ju vara lika mycket is som senast......Minns ni mina bilder från den 2 mars som jag tog bla där? Där var nu inte alls mycket is kvar och nu är det tid igen.........för mig att imponeras av naturen och dess krafter.:)

Kanske är det ett vårtecken ändå att isen har gett sig iväg. Ett annat ganska säkert tecken på att det börjar våras är när Tussi börjar klättra i denna klätter/klösställning som vi har på altanen.
Jag vill bara säga att det finns hopp. Våren är snart här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar