måndag 21 mars 2011

Supermåne och Födelsedagskalas.

Självklart tog jag också kort på vår kära måne denna natt den 19 mars, även just vid detta tillfälle kallad Supermånen. Jag skulle förvånat mig själv mycket om jag inte gjort det. Tagit foto alltså. Att den är så mycket närmre oss än den brukar, kan jag erkänna att jag inte riktigt får ihop. Hade jag inte vetat det hade jag inte tänkt på det. Nästa gång det är fullmåne ska jag försöka få till en jämförelse........


Igår var det dags för ett lite födelsedagskalas för Andreas som fyller 12 nu i veckan. Vilket underbart väder denna dag bjöd på. Solen sken från klarblå himmel och det var runt 9 grader varmt i skuggan. Tänk så varmt och gott det var på de soliga och lugna platserna.

Lite enkelt pålägg och "matbullarna" jag bakade förra veckan blev eftermiddagens fika. Jo, det blev fikabröd och tårta också. Jag bakade en Rörträsktårta, som är enkel att göra och smakar mums.

Just nu önskar jag att vi var hemma hos mamma och pappa i Tollarp för att gratulera mamma på sin 69-årsdag. Å, vad jag önskar att det kunde vara så. Det är snart 14 respektive 16 år sedan vi miste pappa och mamma, men ändå. Efter alla år........Det är så märkligt tomt att inte ha dem kvar här i livet. Jag hoppas du firar din dag så det står härliga till, var du än är mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar