onsdag 23 mars 2011

Härligt!

Det är en härlig tid vi går till mötes nu. Solen värmde gott igår när jag sammanstrålade med två väninnor på Ekströms café här i Degeberga för att ta en liten lunch tillsammans och sitta och babbla. Babbla gick alldeles utmärkt och två timmar gick väldigt snabbt. Den ena tjejen har jag aldrig träffat innan. Vi har pratat ett par gånger på telefon och lite på facebook de få veckorna vi vetat om varandras existens, men inget mer. Vi fick kontakt med varandra tack vare en gemensam kompis och det var vi tre som lunchade igår. Tänk ändå hur enkelt det kan kännas att träffa människor för första gången. Härligt!


Härligt är det också med de små söta blommorna som dyker upp i skog och mark.

Här har vi en gosig livsnjutare...... Att rulla runt i grus är mys!

Wilma och Tussi har inte riktigt samma tankar om vad som är njutbart.....


Snart är Peters finger friskt och jag får ut och promenera i min ensamhet igen. Tråkigt tycker jag. Det har varit skönt med lite daglig promenad och pratverksamhet i skogen. Å andra sidan så har dessa veckorna varit bättre än inget.

Ikväll är insidan av huvudet i snurr och inuti kroppen går det på högvarv. Jag har inte gjort riktigt det jag tänkte mig denna onsdag kväll, men det får va som det är.  

3 kommentarer:

  1. Du behöver inte gå själv, vill du ha sällskap så ställer Wilma alltid upp :)
    Peter

    SvaraRadera
  2. Ljuvliga bilder "som vanligt" :-) ja du, nu ser man verkligen fram emot sol värme, ljuvliga blommor o grön bokskog !!! / kram brittmarie

    SvaraRadera
  3. Jo, Wilma kan man alltid lita på.:) Blir bara så märkligt tråkigt att gå och prata högt för mig själv när Wilma är låååång före mig.:) Tack Brittmarie!:)En grön bokskog är så vackert! Snart så..... Kram

    SvaraRadera