fredag 25 mars 2011

Jag testar.

Jo, så får det bli. I måndags var jag på ett informationsmöte om Furuboda Arbetsmarknads Arbetslivsintroduktion. Det fanns två "kurser" att välja mellan. Den ena är Hälsa och Välbefinnande och den andra Orientering och Vägledning. Informationsmötet var nog det snabbaste mötet jag varit på och det hela tog max 20 minuter. Vi var kanske 18-20 personer där och lite kul var det allt när jag upptäckte att där faktiskt var en jag kände igen. Det var en klasskompis till mig när jag läste till apotekstekniker. Vi stod en lång stund och pratade efteråt och det kändes kul att träffa henne en sväng.

Idag har jag pratat med arbetsförmedlingen igen som tipsade mig att helt kravlöst gå på infomötet. Jag har nu bestämt mig för att ge detta också en chans. Alltså har jag ju valt gruppen "Hälsa och Välbefinnande". Gruppaktiviteten pågår i 8 veckor med början 11 april. Den innebär ett seminarie på 90 minuter en gång i veckan och ett enskilt samtal á 45 minuter (med samma coach varje gång) en annan dag i veckan. Ämnen som tas upp rör hälsa, självförtroende, självkänsla, mål, motivation, positivt tänkande och mindfulnes. Syftet sägs vara att sätta igång tankar och reflektioner kring mående, hälsa och möjligheter framåt. "Det syftar till att kartlägga ditt nuläge och framtidsläge, tydliggöra resurser och styrkor samt hitta din motivation. Detta för att se vilka förutsättningar du har för kommande aktiviteter." Jag har inte några förväntningar alls egentligen och undrar lite vad detta kan ge mig. Det får jag ju som bekant inte veta om jag inte ger det en chans, så det får bli så. Lite intressant ändå...... Jag testar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar