onsdag 9 mars 2011

Hundbad.

Solen har varit framme lite mer än halva dagen idag och det är fantastiskt skönt med lite ljus och ljummare vindar. Min bror och Wilma kom ner till storstan Degeberga och hälsade på för att gå en sväng med mig. Trevligt med sällskap tycker jag. Promenaden går så mycket enklare på något sätt. Vi tog rundan längs med bäcken nedanför Sockertoppen. Wilma blev tydligen varm  och bestämde sig för att ge magen ett svalkande dopp. Tyvärr hann jag ju inte få bort stavarna jag går med, få av mig vantarna och få fram kameran tillräckligt snabbt för att fånga just magbadandet.


En promenad över på andra sidan bäcken fick räcka, när jag ville ha henne att bada magen igen. Magar badas inte på beställning.

Bambi på hal is körde fast här och fick backa ner i vattnet igen för att ta sig upp på land. Hennes husse var inte sugen på att rädda henne där hon stod och såg olycklig ut. Jag som tänkte mig ett finfint foto där Peter ramla ner i bäcken........:)

Det busiga vädret med regn och blåst som kom i eftermiddags kan busa klart ikväll och inatt, för imorgon vill vi ha sol och många plusgrader igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar