lördag 19 mars 2011

Skön vila.

Jo, det är som det verkar. En viktig del av mitt liv är promenader. Frisk luft och att vila hjärnan en stund från onödiga tankar eller bara tankar, är bra. Och skönt. Wilma tycker också om att komma ut i skogen. Det positiva med snön nu är att man ser vilken aktivitet där är med andra djur. Tassavtryck till höger och vänster, fram och tillbaka.:) Vildsvin, hare, kanin, möjligtvis räv, hjortar och rådjur är nog vad vi sett. Älgen har också lämnat spår efter sig, men inga vi sett nu i snön. Skogen är ju inte bara skog utan en hel värld. 


Ett annat sätt att släppa tankar och ångest till viss del är att göra saker med händerna. Vara kreativ på något sätt. Lite av den varan har det också blivit de senaste två dagarna. Vi har snart födelsedagskalas här och jag har bakat lite brödbullar till dess. Att baka är faktiskt också lite skönt även om jag har vissa problem med att läsa recepten. Vad ögonen ser och vad hjärnan tar emot är inte riktigt lika mycket om jag säger så.

Stor kise har knövlat ihop sig i liten låda. Där är plats över för huvudet också, men just här blev lådkanten kudde i stället. Jag var lite snäll och ville ge henne en skön hängmattesäng för ett tag sedan. Ni vet en sådan man hänger på elementet. Den ägnade hon inte ens en blick. Inget går upp emot en papplåda.

Vi var på Ö o B en runda i veckan och blev lite fundersamma. Vad står o för i Ö o B?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar