lördag 26 mars 2011

Fina natur.....

Det såg helt fantastiskt skönt ut när jag stod här inne och tittade ut idag, men tyvärr så tyckte frusna jag inte att det var så vidare skönt när jag väl kom ut. Det blev ändå en sväng för att köpa lite mojänger till gräsklipparen, lite blomjord och ett par små påskliljor som inte heter påskliljor. Plantera gör jag imorgon då jag hoppas på fler plusgrader. (Annars får det vänta.) På hemvägen tog vi en runda till dammen också. Mest för att njuta av tillvaron där. På sommaren är här stekhett, vilket där inte var idag trots att vinden inte var närvarande. Att njuta av tystnaden, det där sköna lugnet och bäckens porl.......Här är så härligt att befinna sig. Varje gång jag är här så frågar jag mig varför jag inte tar mig hit oftare. 

En fisk lyckades jag fånga. På bild alltså. Det enda sättet jag fångar fisk på, är med kameran.

På platsen "Utsikten" är det som ordet säger bra utsikt över bla en del av vårt Degeberga och ända bort till det stora havet. 

Tänk vilken by jag bor i........ Naturen vi har här "runt knuten" är helt fantastisk. Lite magisk. Ibland glömmer jag bort att se det. Jag liksom bara tittar och det är bara så det ska vara, men om jag verkligen "tittar"........På riktigt alltså. Här är så fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar