söndag 13 mars 2011

Härliga djur.

Jag har känt mig tung och skum i sinnet några dagar nu, men att komma ut på en promenad är alltid skönt. Även om det kan vara något trögt att ta sig ut. Wilma bara älskar att gå i skogen. Igår var det ju fantastiskt skönt väder också. 8 grader varmt i skuggan och lugnt och härligt i skogen.


När vi kom hem så kom en överkelen och busig Tussi skuttande. Hon gick som vanligt mot lekplatsen och vi följde med. Solen värmde gott där hon rullade runt i grusen och strök sig mot klätterställningen.

Bättre utsikt högre upp.


I fredags var Andreas vovvefångare efter att han såg en för oss helt främmad hund stå på gräsmattan och titta på Wilma som låg och åt tuggben. Det var en snäll och otroligt söt liten vovve som följde med Andreas in på altanen, la tassen i hans hand och tittade med kärleksfulla ögon på honom. Min hjärna började arbeta med tanken på hur jag skulle hitta ägaren och stressen infann sig lite snyggt över tanken: "Tänk om vi inte hittar ägaren!" Förhoppningarna höjdes när jag såg att hon var id-märkt och i nästa stund så dök Emma  upp i huvudet. Emma kan nog hjälpa oss......och Emma blev det som hjälpte oss. När hon såg vovven så kände hon igen henne, ringde ägaren och vips så var "fallet" löst. Glad blev jag för ägaren och hundens skull, men jag misstänker att ägaren var ännu gladare.

Någon sa igår att det skulle bli ännu varmare idag än igår....... Jag undrar det........
Ha en skön söndag!

2 kommentarer:

  1. Så härliga bilder du bjuder på !! "njuter" kram på dig / brittmarie

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket. Härligt att du gillar dem.:) Kram Kristina

    SvaraRadera