måndag 28 november 2011

Adventsmyshelg.

Snurrandet i knoppen lugnade ner sig efter 3-4 intag av den nya tabletten. Nästan så jag saknade det när det inte kom. Eller kanske inte. Det var en lite skön känsla samtidigt som det var något läskigt eftersom jag inte alls hade kontroll på snurret. Nu är det i alla fall lugnt och jag tror minsann att tabletterna har lugnat ångesten något vilket känns rysligt skönt.

Helgen har varit bra. I lördags hade vi mys med goa vänner. Först blev det potatisgratäng med kycklingfilé som grillats omsorgsfullt av Göran i halv storm och lite regn. (Det är synd om Göran.:) ) Till det blev det grillade majskolvar, sallad och god dricka. Mätta o goa dök vi ner i soffan en stund, så vi skulle orka smaka på årets glögg 2011 med pepparkakor och ädelost både utan och med päron. Den med päronsmak blev godare ju mer man åt den. Riktigt god faktiskt. Glöggen var också mumsig, både kall och varm. Pepparkakor tror jag att jag åt en halv burk eller nåt. Det blev en god kväll på alla sätt!

Igår skulle vi fortsätta adventsmyset med att åka på julskyltning. De två karlarna var måttligt roade, men de följde snällt med i alla fall. Mysig julskyltning kanske jag inte kan säga att det var med tanke på det busiga regn och blås-vädret, men det var i alla fall en trevlig eftermiddag som avslutades med ett pizzeriabesök. Trött och nöjd somnade jag gott i strömlöshetens kväll och som det känns nu så somnar jag lika gott i strömhetens kvällning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar