torsdag 10 november 2011

Sakta men säkert.

Jag har börjat bli klok tror jag. Eller är det någon tillfällig åkomma.:) Oavsett vad så är jag nöjd med mig själv när jag faktiskt inte sitter och grejar med fotona flera timmar i sträck. Sant! Jag går ifrån det efter att jag gjort det jag tänkte för dagen. Det ni! Jag brukar oftast gör tvärtom. Alltså pressa mig förstörd för att jag har bestämt mig för att jag ska bli klar. Och när jag inte gör klart så mår jag dåligt över det. Det är ju så att om jag sitter för länge så mår huvudet riktigt kasst och det blir inte bra då om jag säger så. När jag gör såhär så hinner det inte bli så illa. Dessutom så känns det i just detta "fotofallet" okej att lämna det trots att det inte är färdigt. Jo, det är trögt att ta tag i det igen nästa dag men jag tycker ändå att detta är en bra strategi. Efter min stund med fotona så går jag ut och går. Skönt!

Något annat som är skönt är att vila. Tycker Tussi. Är man kise så är man lite av en expert på att vila. Kom just på att jag har en dikt om en katt..... (Vet inte vem som skrivit den.) Som jag till och med hittade här.
"Den fullständiga vilan; En katt som sover. Blank päls, doftande av renhet.
Den fullständiga ron; En katt som vilar - rör lite på tassarna, gäspar med darrande morrhår.
Det fullständiga oberoendet; Katten som går vart den vill, suverän i sin frihet, beroende av ingen, självständig, fri."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar