tisdag 22 november 2011

Vilken helg! Vilken man!

I fredags fyllde vi bilen med 4 tjejer och väskor för att åka till Göteborg över helgen och ha lite skoj. Vi checkade in på hotell Liseberg Heden och slappade en kort stund med ett glas gott innan vi begav oss mot Liseberg. Ett oerhört vackert Liseberg stod framför oss och hur fint det var där blev en positiv överraskning för oss som inte varit där förut när det varit "Jul på Liseberg".   

Träden var klädda och lyste så otroligt vackert överallt. Snö hade de sprayat på träd och buskar i vissa områden så man trodde verkligen att det var vinter och snö.

Det såldes allt möjligt här inne på området. Julkulorna gav mig lite flashbacks då där var många av de sorterna som vi hade i julgranen när jag var barn. För övrigt fanns där nu mobiltelefoner och smileysar att hänga i granen. I andra små fina bodar kunde man köpa massor av ätbart, tex. ost, sill, mandlar, godis mm. Det fanns diverse bodar med julpynt, lyktor, julkort, kransar, strumpor konst mm., mm. Något för alla kan man säg.

Inne där man normalt sett går på Kållerado hade de byggt upp en jultomtevärld som fick mig att bli riktigt impad. Så mycket detaljer kring alla de små "världarna" så jag trodde knappt mina ögon. Så fint!

En liten paus med en mugg varm & kall (som var varm) och lite pepparkakor satt inte fel i fredagskvällen tyckte jag, Malin, Camilla och Jeanette.  

Liseberg lite mer från ovan.

På lördagen var det dags för Nordstan och lite shopping. Efter vila, mys och vi gjort oss i ordning gick vi till hotellrestaurangen där det väntade oss en trerätters middag innan helgens höjdpunkt. Förrätten bestod av: Getostgratinerade ekologiska rödbetor serverade med balsamicohonung och örtsallad samt kavringskrisp. Detta var riktigt gott (även om kavringskrispen lyste med sin frånvaro.)

Till huvudrätt fick vi svensk oxfilé, med timjansbakad potatis och senapscreme samt smörkokt lök. Mums! 

 Nöjda och glada.

Till efterrätt åts det Pannacotta på vaniljyoghurt serverad med kryddinkokta päron samt honungs- och havrecrunch. Då var jag så mätt så man kan väl säga att smaken inte riktigt kom till sin rätt.

Nu till det absolut bästa jag sett och hört sen jag vet inte när! Tomas Ledins show. Vilken man! Vilken röst! Vilken show! Den innehöll allt man kan tänka sig och vi hade platser där vi verkligen såg honom perfekt. Han delade med sig av delar av sitt liv som i alla fall jag inte hade en aning om innan. Han spelade, sjöng och gav verkligen publiken av sig själv. Jag tror jag blev kär........ :) Nej jag skojar, men han var så otroligt bra här på Rondo i Göteborg denna lördag kväll i november när han lyste upp tillvaron för oss.

Tack Tomas Ledin och tack ni tjejer som var med mig i denna härliga upplevelse!

1 kommentar:

  1. TACK själv för en fantasisk helg som man kommer att "leva" på länge...Grymt bra var Tomas så visst kan man väl säj att man blev lite kär...;)
    Kram Camilla -din morrhoppa till svägerska-..;)

    SvaraRadera