tisdag 15 november 2011

Foto, foto, foto.

Vilken tur att denna dagen inte var som dagen igår. Jag kände mig som värsta monstret och det är inget kul. Särskilt inte för de som är i min närhet.:( Idag har det gått lite bättre här. Det som utlöste monstret igår var nog de söta små fotografierna som jag envist måste framkalla på papper i en fotobutik på internet. Efter att först låtit de 250 bilderna ladda in sig i "affären", vilket tog 5 timmar, så var det dags att bestämma och beställa hur många jag skulle ha av varje. Dessutom så brukar jag skriva in på baksidan vilken datum det är taget osv. Detta fick jag göra i två olika omgångar och när jag skulle skriva på baksidan så upptäckte jag att alla fotona plötsligt var i en enda röra. Det var lika med att jag svor en ramsa, men fortsatte tålmodigt att studsa hit och dit för att få ordning. När jag väl var nästan klar så upptäckte jag att vartenda foto hade studsat runt så att inget längre stämde. Texten som var på ett kort hörde egentligen till ett annat. Där efter ca 3 timmars grejande, så brast jag. Det slutade med att jag kastade hela mappen så långt det går att kasta iväg den i en dator. Huvudet var helt slut och jag var skitirriterad. Jag loggade ilsken in på en annan hemsida som jag beställt på förut och började om från början. 5 timmar att ladda upp fotona igen och idag har jag gjort samma procedur igen som igår. Med en väldigt stor skillnad......Inga problem. :) Nu väntar jag på mina 457 foto, så att jag kan sätta in dem i barnens och vårt album.

På tal om foto ja. Tussi kände sig manad att rycka in och göra fotohyllan fullbordad.

I mitt kvarter är det bästa man kan göra att hjälpa grannarna när de behöver låna något. Mjöl eller ägg, går bra vilket som. För ett tag sedan lånade jag ut ägg och fick kanelbullar tillbaka. Kalasfint ju. :) Igår var det mjöl som fattades hos ena grannen och se vad jag fick för det. Gott!

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar