onsdag 23 september 2009

Djur är glädjespridare.

Två studiedagar för barnen har just tagit slut och idag har det varit en lite småtung dag emellan varven idag. Vet egentligen inte varför. Jag kan inte hitta någon särskild anledning till det. Kanske blev det för mycket av något dagen innan. Min ork är inte så bra och det händer ju att jag vill mer än jag orkar. Både i tankar och i handling. Jag är alltid mer eller mindre trött och stressad, men idag har det varit lite värre igen. Då är det extra trevligt med de härliga djuren som kan pigga upp på ett speciellt sätt.
Igår var Pontus på "äventyrsdag" hela dagen med konfirmandgruppen. Ingen sovmorgon här inte trots deras ledighet, så det var till att stiga upp och se så glad ut man kunde. Jag är ju extremtrött på morgonen och det ger tillbaka med negativ kraft efter ett tag det där. Pontus var inte heller så pigg när han hasade sig ur sängen kan man säg. Dagen hade varit lyckad och Pontus hade haft det trevligt och roligt, så det var nog värt den tidiga uppstigningen. Andreas och jag åkte till stan och skulle handla en liten present till Pontus som fyller år på måndag. Det är så jättesvårt att handla till en 14-åring.
Andreas shoppade lite t-shirtar eftersom de flesta han har börjar bli någon form av "visa-magen-t-shirt".

En liten hamburgare att stoppa i magen så att han skulle orka gå i stan satt ju inte fel tyckte han.

Idag har Wilma varit på sitt "dagis" här. Andreas och jag tog en liten promenad med tillsammans med henne.

Här är jättemycket gott att snusa på precis överallt.......

På väg hem hittade vi en liten hälsning från en Alien.:-)

När vi kom hem från rundan var det bara en sak som gällde för Wilma. Tassarna stegade bestämt till sin bästis Meika........som inte var hemma. Det var en besviken Wilma med hängande öron och ögon, som följde med hem igen. Som tur var kom Meika hem ganska snart igen och till bästisarnas stora lycka ........äntligen brottningsdags.

Lite småtetande om den här pinnen hör till.......

Detta är bara så härligt att titta på! Jag blir så glad av att se när de rullar rundor och busar med varann. Tankar på allt annat skräp jag kan fundera på liksom suddas ut för en stund, och jag bara njuter av hundarnas galenheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar