torsdag 3 september 2009

Min racermaskin

Nu har jag chockat mig själv lite! Jag har tagit fram min symaskin!.......Snygg eller hur? :-)

Efter att jag fått denna manick i julklapp, vilket ju då är 8 månader sen nu, har jag äntligen tagit fram den från sin gömda plats. Har jag den undangömd, så syns den ju inte och då är det lättare att glömma bort den. Smart eller hur.? Nu var det i alla fall dags. Jag köpte en gardin som jag tänkte ha i tvättstugan och den behövde såklart fixas till lite. Det var alltså bara att ta tjuren vid hornen och släpa fram racermaskinen. Dessutom har jag ett gäng byxor som behöver sys upp, så jag tyckte det var bra att börja öva på den stackars gardinen. Jag är ju inte någon symänniska och dessutom inte heller något vidare skicklig på att läsa bruksanvisningar. Till min stora förvåning så var det ju inte så extremt krångligt och efter inte alls mycket irritation så lyckades jag sy min lilla raksöm.:-) Gick ju riktigt bra! Jag får hålla mig till raksöm.......Heja mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar