söndag 20 september 2009

En dag full med hopp.

Vilket underbart väder vi haft idag igen! Otroligt att det kan vara så varmt så här långt in i september. Jag anföll lite ogräs i en del av rabatten och idag var jag duktig och slutade efter en liten stund. Jag blir så extremt trött om jag håller på för länge, och jag ska ju öva mig på att vara snäll vid mig själv och inte trötta ut mig. Duktig jag!
En som tröttade ut sig lite mer idag var Andreas. Han skuttade rundor och gjorde volter och andra konstiga konster på studsmattan. Hade jag försökt mig på dessa märkliga grejer, så kan jag lova att jag inte hade kunnat röra mig på mycket länge. Å andra sidan hade jag ju inte ens lyckats med något sådant här på studsmattan..........mer än detta första hoppandet upp och ner. Det kan jag nog klara av.
Dags att hoppa högt......

På väg runt......

Upp och ner.....

Landning........det gick ju bra denna gången också.

Tussi passade också på att njuta av vädret även om hon varit lite småförsiktig till livet idag. Det var nog lite olika åsikter igår med någon annan kise och hon ser ut att fått ett bett på sitt högra ben. Hon hade jätteont igår och uppskattade inte alls när jag pillade på det för att kunna se vad som hänt där. Det gör så ont i mig när jag ser att hon ont. Idag är hon som tur är mycket bättre i söta benet. Ändå så har hon varit försiktig när hon varit ute och hon har sett sig extra mycket misstänksamt omkring. Här var det dock lugnt och mysigt att ta en liten vilostund vid grannens tomt. Tassen som gör ont vilar på stenen.......

Nu är det dags igen, men på en ny plats. Det är sista skuttet för idag, så jag fick va med och trycka på kameraknappen i rätt tid. Hej hopp.......

1 kommentar:

  1. Hej Kristina. Så glad jag blev att du kunde avbryta och se att det fanns mer ogräs kvar.

    Härliga bilder du tagit. Jag har ungdomar kring mig som hoppar o hoppar. Det är så härligt att se på dem. Var nu rädd om dig.

    Hoppas lilla Tussi snart slipper ha ont i benet. Hon är så söööööööt. Kram

    SvaraRadera