söndag 13 september 2009

Höst och sommar om vartannat.

Vilket väder det är just nu. Det regnar och är riktigt ruggigt. Det är väldigt mycket höst och sommar om vartannat. Jag kan tycka att hösten är mysig, och framförallt väldigt vacker, men jag vill ha mer sommar! Jag är inte riktigt redo för att bli av med sommaren redan. Jag behöver sol och värme. Jag behöver och vill kunna strosa runt utomhus utan att frysa fast om jag står kvar på samma ställe för länge, och utan att ha hela garderoben av kläder på mig för att slippa frysa. Jag mår så mycket bättre när det är sommar. Därför var det så fantastiskt härligt när jag var nere vid havet häromdan. När jag ser husvagnarna på campingen, havet och stranden så kommer känslan av sommar igen och när jag klev av bilen så kände jag bara sommar. Värmen, doften och ljudet av havet. Jag älskar havet, så jag går ifrån regnet nu.........till solen.

Jag gillar ju som sagt stenar också......

När jag stod där nere på stranden kände jag hur jag ville fylla min väska med sol, värme och sommarkänsla. Jag vill sen hälla ut det hemma och ha ett helt rum med denna känslan. Jag vill kunna mysa in i detta rum närhelst jag känner att jag behöver sol och värme igen under vår kalla årstid. Jag vill kunna sitta där och drömma mig bort och hämta kraft. Mmmm. Gott......

Gosiga Wilma har varit här en del i veckan. Det är så avslappnande att se henne ligga och njuta av tillvaron på vår gräsmatta mellan lekstunderna med Meika. Hon är så fin "min" lilla vovve. Hon blir alltid glad när hon ser mig. Om jag går ifrån henne i en halv minut eller i 1 timme spelar ingen roll, för hon blir ändå glad när jag kommer igen. Hon ställer inga krav (mer än att jag gärna får kela med henne) och hon tar mig för hur jag mår och för den jag är.

Tussi passade på att göra Wilma lite sällskap emellanåt. De här två underbara älskade djuren hade full koll på varandra och det är så skoj att se. De fungerar riktigt bra tillsammans nu även om Wilma ibland kan tycka det känns lite jobbigt att inte få lov att busa iväg Tussi när hon är för nära.


Trött kan man bli ganska ofta när man heter Tussi. Katter kan ju som de flesta vet verkligen njuta av livet och koppla av. Jag borde göra lite oftare som Tussi, fast kanske inte i rabatten då. Kan ju se något märkligt ut.:-)
Idag är det som sagt ingen sol alls och Tussi kom just in våt av regnet. Efter ett par små "jam" förstod jag att hon ville värmas. Det är skönt att bli invirad i en handduk och värmas av matte när man är en våt liten katt.

Det är bara att inse att hösten är i antågande och det är rått och ruggigt idag. Dags att göra första eldningen denna hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar