måndag 28 september 2009

En bra helg

Tiden går så fort så jag hänger inte riktigt med. En helg till är slut och det är måndag igen. Pontus fyller 14 år idag. Min farfar föddes också den 28 september. Lite kul tycker jag att det blev så.
14 år.......jag blir rädd och tårögd på samma gång på något märkligt sätt. Barnen växer så fort ifrån att vara små barn till att plötsligt vara stora barn. Som jag sa innan så går tiden fruktansvärt jättefort. Grattis Pontus!

Vi firade hans 14-årsdag igår med släkten och några vänner så som vi brukar fira barnens födelsedagar. Lite positiv förändring denna gången var att här var en kompis till Pontus som sovit över och stannade kvar på kalaset. Blir ju lite roligare för Pontus om jag säger så, för hur kul är ibland släkten för en kille i den åldern om man ärligt tänker efter.:-)

Själv tyckte jag att det var en riktigt trevlig födelsedag! Jag hade gjort det lätt för mig genom att bjuda på riktigt mumsiga frallebullar med lite enkelt pålägg som skinka, ägg och kaviar, ost, marmelad och lite grönsaker. De goda frallorna köpte vi på Ekströms Cafe här i Degeberga.

Tårtan bakade jag själv. Det blev Rörträsktårta som är en lättgjord och god tårta. Den gillar vi......

Båda barnen hade match igår. Andreas fick åka med en spelarkompis på förmiddagen till Osby, medan vi hade kalas. De vann sin match med sitt duktiga lag och var helt klart glada när de kom hem igen. På eftermiddagen spelade Pontus med sitt lag på hemmaplan och även de vann sin match! Jätteskoj! Här har vårt lag just gjort ett mål........


Matchen är slut och vanns med 5-1. De var väl värda denna vinst, för de spelade bra!

Wilmagodingen brukar ju vara här emellanåt och sist hon var här så borsta jag bort en hel del päls kan man säga. Jag la sen pälstussen under en sten för att den inte skulle blåsa bort.


När sen bästisen Meika kom hit och skulle kolla om Wilma var här, så snusade hon oroligt på pälsen och funderade nog på vad jag gjort med hennes vän. Det gick ju inte att leka med det som låg där och ändå luktade det Wilma. Meika blev något bekymrad över detta.

Resultatet av hennes konstnärliga snusande blev en glad gubbe. Med hår...... Wilma + Meika = Glädje.:-)

Jag berättade om hälsningen från Alien förra veckan eller hur? Nu har vi fått en hälsning till.:-) Undrar vad de vill oss?
Jag hade bakat äppelmuffins som flöt ut i ugnen lite som de kände för och vips, så blev där en Alien till..........saker blir hur man ser eller tolkar dem, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar