torsdag 17 september 2009

Jag har haft en trivsam dag.

Äntligen tog jag idag tag i de där brallorna som jag under nån veckas tid har tänkt sy upp. Det är ju inte en av mina favoritsysselsättningar det här, och vanligtvis brukar jag bli på extremt dåligt humör när jag ska sy. Denna gången hade jag fått lite tips som gjorde det hela något enklare, så nu var det bara att sätta igång. Det är ju bara att inse att det är bara jag i familjen som gör det, så ska det bli gjort är här en att välja på. Grattis till mig. :-) Till min stora glädje så kom inte det dåliga humöret sådär snabbt som det annars gärna gör, men för att vara på den säkra sidan så tog jag ganska snabbt paus och gick en runda med mina promenadvänner. Fantastiskt skönt väder idag också. Det var skogen som gällde och idag tänkte vi hitta "rätt" runda. Utan att bara gå nån konstig rund runda på något märkligt vis som vi gjorde sist, men ack nej. Runt vi gick.:-) Bättre lycka nästa gång.

När vi kom hem igen som två lagom trötta människor och en ganska så busig hund som aldrig verkar bli trött, bjöds jag på en mysig fikastund med ännu en god äppelpaj. (Jag har ätit mycket paj den senaste veckan. Mumsigt värre.) Efter fika, lite hundbus och ny enegi tog jag tag där jag slutade innan och fortsatte mitt uppläggande av byxor. Jag blev fortfarande inte irriterad. Det kändes riktigt bra att slippa känna att jag vill klippa isönder det jag syr i och kasta ut symaskinen. Kombinationen ny racermaskin och att jag nog mår något lugnare inuti mig var en riktigt bra och trivsam kombination.

Trots strålande sol och skön värme ute kom Tussi in vid middagstid. Hon skuttade upp i soffan och rullade ihop sig för att ta sig en liten vilopaus. Med tanke på att hon alltid är uteomkring på dagarna så förvånade det mig något att hon kröp in och letade skön sovplats i filten vid denna tiden på dygnet. Jag kan inte heller riktigt förstå att det kan vara skönt att ligga och sova i nerförsbacke, men är man en trött och gosig kisekatt så är man.

På Andreas träning nu ikväll skulle deras lag P10, där barnen är 9 och 10 år, möta P12 på 11-mannaplan.

P10 spelar ju egentligen 7-mannafotboll, och nu blev det inte riktigt 11-manna heller, utan de var nästan 28 st i ena laget. Det var som en liten myrstack på planen. Många barn blev det. Denna "match" slutade tack och lov 1-1, så de behöver inte bråka om det imorgon i skolan. Tror jag.:-)

Mörkret har lagt sig över vår lilla by och Tussi är jättebusig!

Hon har förmodligen sovit lite för mycket idag. Andreas är snäll och ställer upp som leksak. Akta dig Anden, nu är det dags att leka vår påhittade lek "Kungen".

Detta är "kungleken".

När Tussi fångat sitt "byte" har hon vunnit. Går hon, så har hon förlorat. Otur Andreas.......:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar