torsdag 24 september 2009

Hösttecken.

Hösten är väldigt mycket på ingående här nu känner jag. Idag har det varit riktigt blåsbusväder med regn lite från och till. Det är inte kallt, så egentligen kanske det är ganska så småmysigt om jag bara tänker efter lite noga och klär på mig så jag inte fryser. Första hösttecknet jag fick till mig var av Tussi för ungefär en vecka sen. Hon låg mycket i hängmattan i sin "klätterställning" hela förra hösten och vintern, men inte en enda gång har hon legat i den i sommar. Men nu var det dags och krypa ihopa i den igen. Varmt och gott. Skönt och mysigt. Det är vid sådana här tillfällen man skulle vara en kise.

Å andra sidan så känns ju inte dessa jordgubbar som något direkt hösttecken. De plockade jag för kanske en vecka sedan. De var solvarma och riktigt supergoda! Inte så många som synes, men vid denna tiden på året får man vara glad för det lilla när det gäller detta mumsiga bär.

Tillbaka till äkta hösttecken...... Det är ju såhär det börjar bli, och det är ju faktiskt helt i sin ordning.

När vi gick till fotbollen ikväll började det regna. Jag är lite av en konstig åsikt angående regn, för jag kan ibland tycka att det är lite mysigt att vara ute och gå i regn. Beroende förstås på hur mycket regn det kommer och hur länge jag ska vara ute. Lagom våt av busväder är det extra skönt att komma in igen. Ikväll resulterade regnet i en vacker regnbåge. Tänk vad naturen har att ge oss!

Den stora frågan kvarstår....... Finns det guld vid regnbågens slut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar