tisdag 8 september 2009

Wilma har varit här idag

Nu är det kväll igen och jag har just hämtat barn efter fotbollsträningen. Dagarna går alldeles för fort och ibland blir jag nästan rädd. Tiden går liksom ifrån mig känner jag. Jag har varit ganska så trött idag och allting blir så tungt då, men jag är glad och tacksam för det fantastiskt sköna väder vi haft idag. Det har nästan varit lite sommarvärme.
Jag är också glad att jag har haft hundsällskap idag av min brors Golden Retriever Wilma som har varit här hela dagen. Wilma är världens snällaste och så söt och gosig!

Hon är här lite då och då och njuter av semester hemifrån. Å andra sidan ser hon kanske inte det som semester. Det är kanske mest bara jobbigt trots allt det roliga som händer här. Det blir ju liksom inte den invanda sömnperioden på ett antal timmar när hon är här, för det har hon inte tid till. Här är ju en del andra dofter och mycket att ha koll på. Det första hon vrålstirrar efter när hon kommer hit är såklart grannens hund Meika som bor snett mitt emot. De har blivit jättebra kompisar och jag ljuger om jag säger att Wilma överhuvudtaget får någon ro här förrän hon har fått säga hej till Meika och busa lite med henne. Hon tittar på mig och hon tittar på dörren. När vi går ut så tittar hon på mig och hon tittar mot Meikas hus och hon gruffar och gnäller. Tills äntligen Meika kommer ut! Jippie!

Full brottning så länge det finns ork kvar. Idag avslutade vi dock leken lite innan orken tog helt slut. Vi tänkte nämligen gå en liten skogsrunda också. Väl hemma var det platt fall ute på tomten och vila som gällde.

Tills Tussi kommer och småtetas lite för då måste hon ju ha koll på henne också.

Så inte är det lätt att heta Wilma och hälsa på oss. Hundar och katter i var hörna, men jag är ganska så säker på att hon tycker att det är kul att vara här lite då och då.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar