måndag 7 september 2009

Nu är jag ett år yngre!

Sådär ja, nu har det varit den 6 september igen och jag har fyllt år. Tiden går fort och jag blir yngre och yngre för vart år som går. Är det inte konstigt? Värre är det med min sambo som också fyller år den 6 september, för han verkar bara bli äldre och äldre. Det är väl bara något han får acceptera.:-) Födelsedagen firades med att prata i telefon mest hela förmiddagen och sen blev det fotboll och fotboll. Först var det Andreas lag (P10) som hade en match hemma. Blev en trevlig extrapresent med en vinst! Skoj, skoj. Det känns så skönt med de här fotbollsvinsterna.

Där satt den!.......

När matchen var slut blev det picknick bredvid fotbollsplanen. Jag blev bjuden på en jättegod rabarberpaj med vaniljsås, vilket både min själ och min mage uppskattade väldigt mycket!

När denna trevliga fikastund var över så var det dags att hämta nästa man hemma, vilken var Pontus. En timmes bilfärd bort genom de mörka skogarna hade han match med sitt P14-lag.


Tyvärr blev det inte någon vinst för vårt duktiga lag. Även om det var våra killars match denna kväll, så blev det ändå våra killars förlust. Trist, men sant. Ibland blir det så. Det är bara att ta nya tag till nästa match. Både de och vi vet ju att de kan.

Idag 7/9 blev också en härlig dag! Grannen och jag skulle ut och gå med deras hund och jag lånade hem Meika här en stund innan hennes matte var klar. Jag passade på att försöka få vår kise Tussi och Meika att umgås lite medan vi väntade och det gick riktigt bra får jag säga. De snusade lite på varandra och min katt är så otroligt nyfiken så hon kan bara inte låta bli att gå nära. Meika höll sig lugn och så länge det inte är något skällande och studsande går det jättebra. Det blev ett litet plötsligt busanfall från vovven som skrämde Tussi aningen, men inte mer än att de gick nära varandra igen. Som sagt.....Tussi är nyfiken. De är så söta!

När Meikas matte kom för att hämta oss, så hade hon med sig en present. Glad och överraskad öppnade jag paketen och i den fanns en jättefin väska som hon sytt till mig! (Naimas Design) Jag blev verkligen glad!!!:-)

Vi tog våran sköna promenad i skogen och jag tror att Meika var betydligt piggare än vi när vi var tillbaka. Efter denna motion blev jag bjuden på en jättegod middag och mumsiga tårtor till efterrätt. Tack så mycket för överraskningarna och för en härlig dag!:-)

Tänk så mycket jag uppskattade både detta och pajen jag blev bjuden på efter fotbollen. Sådana här grejer är så mycket värt för mig. Det värmer mitt hjärta!

Jag avslutade denna härliga dag med att använda händerna lite kreativt och gjorde denna blom och ljusgrej.

Det är otroligt avkopplande på något sätt att jobba med händerna. Alla tankar som snurrar blir bortglömda för stunden och jag är ju i stort behov av att koppla av uppe i huvudet. De små tomtarna i trä fick jag av en släkting som gjort dem för många, många år sedan. Det är mina söta "hustomtar" som håller ett öga på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar