lördag 3 juli 2010

Äntligen "Poppe"!

Strandväder varje dag och så även häromdagen. Gottigt på land men skitkallt i vattnet, så det är väl inte så svårt att gissa var jag befann mig.?

Strandfynd, som vi fortfarande inte är överens om vad det liknar. En katt eller en konstig form av fågel kanske? Fantasin får bestämma.

Mumsiga jordgubbar. De är goda och de lyser av någon konstig form av glädje.

Om man vill kan man greja ihopa dem till en supergod "Poppe", som ser lite halväcklig ut på bild märker jag, men såååå gott det är. Min morfar lärde mig äta detta för ett antal många år sedan. Dela jordgubbar och grovbröd, strö socker över och sen grädde och mjölk eller bara ett av det. Vilket man känner för. Mmmm. Årets första "Poppe" har äntligen fått hälsa på mina smaklökar.:)

2 kommentarer:

  1. Det har inte blivit nån Poppe här än men det är verkligen gott, snart är det väl försent vet inte hur länge till det finns gubbar. Får försöka ta mig iväg o köpa några. Peter

    SvaraRadera
  2. SKÄRPNING Peter!:) Fast jag har inte heller varit någon aktiv jordgubbeätare i år och ändå så är det så himla gott med gubbar......
    /Kristina

    SvaraRadera