torsdag 29 juli 2010

B-slutspel.

Torsdag för en vecka sen och solen hade inte riktigt tagit sig igenom molnen ännu. Andreas, Göran och jag tog en runda till denna sjö som låg ganska nära campingen. Idag skulle första B-slutspelsmatchen gå av stapeln klockan 15, så vi hade lite tid över att se oss omkring innan.

Här är verkligen annorlunda natur jämfört med hemma. Här fick jag sten så jag blev nöjd, sten-freak som jag är.:)

Degeberga samlar sig inför 32-delsfinal mot Borensbergs IF/FK på Hjällbovallen.

Alla kämpa på bra och supportarna sjöng så gott vi kunde. I halvlek stod det 1-1 och skulle slutresultatet bli oavgjort avgörs matchen med straffar. Inte kul om jag får tycka.

Degeberga gjorde 2-1, vilket också blev slutresultatet i denna oerhört spännande match. (Inte bra för hjärtat.) Å andra sidan så är straffar ännu farligare för hjärtat.:)

Borensberg och Degeberga tackar varandra för matchen.

Äntligen en vinst och vidare i kampen om en finalplats. Nice! Ingen hemfärd för mig och Andreas idag heller. Härligt!

Kampen skulle fortsätta 20.45 samma torsdag på Kviberg och i 16-delsfinal var mötet mot Ålgård FK (Norge). (Supportrarna till de galna, och jag menar galna, laget som spelade innan hade något svårt att begripa att de skulle gå bort från planen.)

1-0 till oss i halvlek och nu var önskan om att matchen skulle vara slut stor.

Vi gjorde ett välkommet 2-0 och det kändes lite lugnare just för tillfället.

Det dröjde tyvärr inte lång tid förrän Ålgård fick in ett mål och plötsligt gick tiden extremt sakta och jag var extremt nervös. Jag passade på att titta lite på andra håll under tiden för att klara dessa sista minuter i matchen.:)

Det gick, det gick!!!!! Jag hade sikte på ett bra vågenfoto på laget när "grannen" tog min arm för att göra vågen till dem. Det hela ledde till att jag och kameran inte betedde oss som det var tänkt i denna lyckostund.:)

Klockan 8 på fredagens morgon var det dags för åttondelsfinal. Tidigt, tidigt. Väldigt tidigt kändes det som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar