torsdag 8 juli 2010

Dyrt att handla billigt.

Jag är ju smart som få.......... Det går inte att handla om man inte har pengar eller det magiska kortet med sig. Va trött jag blir......... Körde till stan i måndags och tänkte inhandla bla en miniliten pool till eventuella varma hundtassar. De hade billiga sådana enligt reklmabladet, men givetvis så var de slut. OJ, vad förvånad jag blev. Inte. Där var en del annat jag behövde ändå så strunt samma med poolen. Vi la upp grejerna på bandet i kassan och skulle betala. Jag öppnar lilla börsen och upptäcker snabbt att där är väldigt mycket inget visakort alls. Fan, fan, fan. Både det och körkortet ligger ju i "strandväskan" där hemma sedan dagen innan när vi var vid havet. Lysande bra. Fy, vad jag kände mig dum, dum, dum! Den väldigt trevliga kassörskan (hon var verkligen supertrevlig) kom med förslaget att vi kunde ställa de inslagna varorna bak kassan, så kunde jag komma och hämta och betala senare. Köra hem igen....... Hrm. Jo, det fick bli så. Jag behövde ju ändå grejerna. Hem och hämta kortet och faktiskt så tog jag en ros med mig in till henne. Grejen är att hon var extremt trevlig mot mig och jag bara kände för att ge henne det. En så enkel sak som en liten blomma ifrån en trädgård gjorde henne jätteglad och faktiskt också lite rörd. Att göra henne glad gjorde mig glad.:)

Andreas har meckat ihop ett eget recept på en riktigt god, milkshake som avnjöts under parasollets skugga igår.

Själv så är jag ju glad för att segla rundor (om det inte går höga vågor), så jag tog en provtur på denna sköna sak som min snälla svägerska var här med häromdagen. Det enda som fattades på den var en mugghållare kände jag, annars var den helt perfekt! :)

Oerhört snygga brillor eller hur?, men de passade ju bra i färg med bikinin. Man skulle kunna tro att jag är på Hawaii med tanke på "halsbandet", men med de buskarna bakom, så känns det inte helt Hawaiianskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar