söndag 4 juli 2010

Bad eller inte bad.

De senaste dagarna har verkligen fyllts med värme och vatten. Tyvärr för mycket vatten för Wilma. När hon häromdagen bestämt sig för att inte lyssna på mig, utan dök ner för att simma i dammen som inte är alldeles fräsch, lyckades det bli ett mindre trevligt våtexem av det. Wilma har inte haft de allra roligaste dagarna här nu. Aj som in i attan på halsen, men medicinen har hjälpt lite och jag hoppas att den snart hjälper riktigt. Hela första dagen la Tant Wilma inte ner huvudet en enda gång utan sov i denna ställningen. Här mår hon inte något vidare.

Wilma som älskar att bada, får nu bara titta på ett antal dagar tills hennes sår har läkts. Tråkigt......

Här är det inte något våtexem på gång, utan mer russinsjukan, så det är bara att plaska vidare.

Krokodilen är nu på väg att fånga sitt byte........

Av bad blir man trött och hungrig. Att bara kunna sitta ute och äta är fantastiskt mysigt......... Så länge inte getingarna också är hungriga förstås, men de har tack och lov inte varit på besök här ännu.

Det senaste plågsamma inköpet är gjort (inte av mig), så nu har vi en vuvuzela (elefant med ett annat ord) i huset. Ibland två, när kompiselefanten är här, fast det är lite skit samma om det låter mycket eller det låter mycket mycket. Används inte denna märkliga uppfinning och oljudsextrema sak med måtta så lovar jag att jag ska bryta den i 20 delar. Om inte grannarna bryter den innan förstås.........:) Jag begriper inte hur alla människor som är på fotbollsarenan kan sitta och tuta i dessa mojänger. Inte nog med att det låter hemskt, det är dessutom ganska tungt att blåsa i dem. Ja, jösses!

3 kommentarer:

  1. Jag löser Wilmas problem! Fram med rakapparaten!! ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det blev min hårklippmaskin som fick rycka in i torsdags kväll men det gjorde ändå skitont. Peter

    SvaraRadera
  3. Snart leker hon säl igen.:) Bara medikamenterna hjälper henne bli av med skiten.
    /Kristina

    SvaraRadera