tisdag 6 juli 2010

Vått och torrt

Vi tog en liten runda vid bäcken för att se vad Tussi hittade på i värmen. Hon bor här ute om dagarna och jag antar att det är det svalaste stället hon kan hitta här runt om. Det hördes mjauuu någonstans från andra sidan bäcken bland buskar och snår och plötslligt dök där upp en liten vit nos vid trädet. Där stod Tussi gosenos och jamade, eftersom hon inte kunde gå över till oss just här.

Andreas gör en räddande insats i det kalla vattnet och bär över världens mest bortskämda katt så vi tillsammans kan promenera hemåt igen.

Här är det mindre vatten än i bäcken innan (som hör ihop med varann), närmare bestämt helt torrlagt, vilket inte är kul. Jag är ganska säker på att kossorna som går och betar här håller med mig. Jättetråkigt!

Å andra sidan är det ju bra för Wilma som ändå inte får bada. Nu kan vi gå här vid ett av hennes badställe utan att hon kan bada och det innebär ju att hon inte får mer våteksem i alla fall. Så praktiskt.

När solen börjar gå ner går det otroligt snabbt och är så himla fint. Jag var inte ute och gick länge, men det hände mycket på den lilla stunden.

Dammen har mycket att ge mina ögon.........

I natt har det regnat eller vad jag ska kalla det. Det kom några droppar i alla fall. Det borde regna mycket på natten och vara finfint på dagarna. Det önskar jag mig.

2 kommentarer:

  1. Tussi bortskämd ????? ;)
    Vilka fina solnergångsbilder.

    Peter

    SvaraRadera
  2. Du blev allt förvånad när jag skrev att Tussi är bortskämd?:);) Kul att du gilla bilderna.:) Tack!
    /Kristina

    SvaraRadera