söndag 13 december 2009

3:dje Advent


Tre ljus är tända.........Idag är det Lucia och snart är det jul. Snart är det dessutom jullov. Det är de värda alla barnen. Lite vila och paus ifrån det vardagliga behövs emellanåt. Idag har det snöat väldigt mycket jättelite, men ändå snöat. Det är riktigt kyligt. Jag var ute och tog en minipromenad och det var kallt om de stackars öronen.
Igår var vi med ett gäng kompisar på Julbord i Åhus. Mitt första julbord och kanske blir det inte fler heller i år. Mer än hemma på julafton alltså. Man blir så extremt mätt när där är så mycket att välja på. Lite av det och lite av detta blir mycket. Ofta för mycket. Ett mycket gott julbord tycker jag att det bjöds på. Eller rättare sagt betalade vi för. Jag som är en älskare av sill var lycklig. Där var väldigt många sorter att välja på och de var så goda!
Efter maten spelade Karl Martindahl och sen var det musik av diskjockey vi kunde rocka loss till, så att man kände att maten försvann neråt lite i alla fall och man lättade något lite. Lite lättare blev jag också faktiskt efter att en "sten jag burit på mina axlar" ramlade av. Känns väldigt skönt måste jag säga.
Idag är det i alla fall segt och jag får betala priset för igår. Är jag uppe längre än till tio så blir det jobbigt dagen efter.:-) Jag gillar inte den här känslan av trötthet. Jag tycker det är riktigt jobbigt. Det påminner nog om saker som jag inte vill bli påmind om när jag känner mig såhär tror jag.
Det är och blir en slappedag med lite onyttig mat, Luciatåg på tv och lite fikamys i soffan. Ha en mysig Luciadag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar