torsdag 10 december 2009

Allt tar sin lilla tid

Efter väldigt lång tid så har nu äntligen mina mjuka garderobsdörrar kommit på plats. Efter vår renovering av hela ovanvåningen som blev klart för knappt ett år sen, så har vi haft öppen garderob/klädkammare. Det har varit väldigt smidigt att bara gå rakt in till kläderna, men det ser dock inte så trevligt ut att ha helt öppet om man ska vara ärlig. Vi diskuterade att sätta skjutdörrar, men när vi började inse var vi skulle hamna i pris, så la vi undan den tanken så länge. Då blev alternativ två att hänga upp tyg tills vi känner att vi vill ge oss på skjutdörrar. Tack vare Jennifer kunde jag också hitta ett tyg som passade kanonbra där det skulle vara. Hade nu inte hon varit med mig så hade jag väl gått där fortfarande och letat. Jag är ju något velig skulle man kunna säga. Jag fick också hjälp av henne med att sy kanterna på ett smart och smidigt sätt som inte jag kan själv med min lilla maskin, så jag behövde bara sy två korta bitar. Underbart skönt. Detta är ett billigt och helt okej alternativ tycker vi. Det får duga ett tag.


Visst är det kul det här med katter och hur är det de säger........"Man ska vara glad att man får bo hos katten." Det finns inte så mycket för mig att tillägga mer än att här hemma stämmer det ganska bra för min del i alla fall. Tussi får ju ganska ofta som hon vill och hon tar chansen så fort den kommer. "Går matte ifrån skrivbordsstolen så får hon skylla sig själv."

Jag var borta kanske i 20 sekunder, men det räckte och eftersom jag är som jag är så fick Tussi givetvis ligga på skrivbordsstolen och jag tog pallen.:-)

Vår gosegoa lilla Tussi. Du förgyller våra dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar