söndag 6 december 2009

Andra Advent

En vecka har gått sedan första ljuset tändes. Två veckor kvar innan skolorna slutar. Skönt tycker barnen. Idag har vi haft julskyltning i byn. Jag har känt mig helt skum idag, så jag gick aldrig ner där. Jag har varit matt, konstig och "nere" så det blev vila istället med reprisen på Robinson på tv. Det stör mig något att jag inte kom iväg. Egentligen ville jag dit en sväng, men det får bli till nästa år. Jag har inte varit på en enda julmarknad eller julskyltning i år. Inte bra för julstämningen.

Pontus har varit iväg med sitt fotbollslag P14 på en liten "avslutningsgrej". Först bowlade de, sen fick de sin medalj för att de kom trea i sin serie nu i höstas och efteråt blev det lite mat på Burger King. En mycket trevlig eftermiddag vad jag förstod när han kom hem. Det är kul när det fixas lite sådana roliga grejer för dem.
Under tiden gick Andreas och jag ner till affären en runda och sen gjorde vi toast här hemma och hade lite tv-mys. Vi tittade bla på julkalendern. Årets julkalender är inte helt galen. Jag tycker den är riktigt bra faktiskt. Jag har börjat följa den, så nu måste jag ju bara veta hur Stål-Henrik och Supersöta SilverSara ska lösa problemet med böckerna där bokstäverna är i en enda röra. Vi får väl se imorgon. Hur ska det gå, hur ska det gå.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar