måndag 28 december 2009

Tråkigt att må såhär.

Vi skulle åkt till stan idag och bytt ett par julklappar och kanske handlat något bra på rea. Kanske hade jag orkat, men sen hade jag varit ännu sämre imorgon och det verkar ju dumt. Jag känner mig helt trött och kass idag. Det är väl märkligt att jag inte ska kunna få ha skoj en kväll eller dag utan att jag sen ska vara såhär jättetrött i en eller två dagar efteråt. Det känns sådär lagom tråkigt kan jag säga. Jag antar att det är något jag måste acceptera med tanke på hur jag mår egentligen, men det är inte kul och det är svårt för mig med det här ordet acceptera. Ett annat ord jag inte begriper mig på är tålamod. Den som hittade på dessa ord skulle jag vilja ha ett allvarligt samtal med........

Idag blir det ytterligare en dag med seghet, smådåligt humör och vila. Vila borde jag nog göra lite mer ordentligt egentligen, men det är inte heller något jag gillar, så då blir allt lite si och så istället för att jag är extra snäll mot mig. När jag vilar för mycket "ordentligt" så känns det som, jag nog sagt tidigare, ett nederlag för mig.

Jag sitter en del vid datorn här idag, kanske lägger jag i en maskin tvätt och sen ska jag försöka gå ut och gå en liten sväng. Jag har bara så svårt att begripa att det är såhär det är för mig just nu. Antingen är jag extremt trög eller kämpar jag hysteriskt i mitt inre med att inte vilja vara som jag är just nu. Jag har ju förr varit mycket i full gång jämnt, men jag orkar inte längre och det är svårt att tycka att det är okej.

Jag förmodar att allt hade blivit lite lättare om jag bara hade följt med i hur jag mår och inte kämpat emot så förtvivlat. (Jag jobbar på det kan jag säg.)
Jag har kämpat så länge och det bara fortsätter här inne i min kropp. Omedvetet på något märkligt vis.

Jag måste förstå att nu är inte som förr. Det har hänt mycket emellen förr och nu. Nu är inte som förr och kommer aldrig att bli det heller. Inte så som jag vill ha det.

1 kommentar:

  1. Hej Kristina tillåt dig vara trött. Det bästa du kan göra är att ta din kamera ge dig ut själv låt tankarna komma som de vill. Du som har blick för de små tingen kan kanske plötsligt hitta något oanat att fota.

    Kostar detsamma om det inte blev något. Inte som förr när jag fick tänka mig för varje gång jag tryckte för diafilmen var dyr.

    Du har en mycket trött kompis i dag. Jag har traskat i väg och tagit blodprov för Waran. Åt lite middag sedan satt jag och läst tidningar tills jag somnade in så härligt. När jag blev väckt var klockan tre och kaffet färdigt. Nu har börjat skanna lite bilder och pysslar så vi kan tända levande ljus.

    Jag vill inte leva så här trött men jag är nyfiken ändå på vad som finns??? i framtiden.

    Vi båda har alldeles för stora krav på oss. Vi är båda så duktiga så vi behöver inte tänka att vi skall göra en enda sak bättre.

    Jag har förmånen att ha min Kerstin (psykolog) så länge hon anser jag är välkommen till henne är livet mycket tryggare.

    Du vet att du behövs för så många så därför behöver du inte tro att någon begär av dig att du inte skall vila. Bättre det än bära ångest inom dig.

    Jag är så förtjust i din senaste bild från Forsakar den är helt underbart målerisk. En fin bild att ge bort till någon istället för blomma.
    Massor kramisar från en vän till en annan. Även till dina tre killar.

    SvaraRadera