onsdag 23 december 2009

Dan före dan.....

Vi sitter och tittar på uppesittarkväll med Lotta och spelade just treans bingo. Med ett saknat nummer som var N42, för att vinna en resa till Sydafrika stannade siffersnurran på en 4:a och sen....... en etta. Frustrerande vill jag lova. Ett stackars litet nummer ifrån en resa. Ja, så kan det gå. Vi får stanna i Degeberga.

Idag har det varit julbestyr för fullt här. Ett par grova bröd är aldrig fel och ingår i julbordet vi ska ha imorgon. Detta är ett riktigt gott och saftigt bröd tycker vi. Att de är så lätta att göra som dessa är, gör inte saken sämre.

Jag rörde ihop en mjuk pepparkaka också när jag ändå var igång.

Det har blivit en del julgodis också gjort här i dagarna. Knäck, ischoklad och marshmallowfudge blev det av det hela.

En del ischoklad med apelsinsmak, några med russin i och några helt neutrala. Jag vill ju att alla ska vara nöjda och glada.

Marshmallowfudgen blev inte riktigt som jag tänkt och jag var lite lagom trött på dem innan jag lyckats få isär dem. Det var fruktansvärt segt när jag skulle bre ut dem och stenhårda att dela när de var kalla, men i slutändan så var de himla goda!

Tussi vill också hjälpa till att fixa med julgrejandet. Hon har nog haft en mindre rolig dag, för jag vet inte hur många gånger vi har jagat ner henne ifrån bordet. Snacka om att söka uppmärksamhet..........

Göran är duktig och brukar fixa julskinkan. I år blev den kanske inte supersnygg, men det är ju inte utsidan som räknas utan hur den smakar...........

Att slå in julklappar är inte någon favoritsysselsättning, men har jag köpt en del till mig själv från honom så får han i alla fall slå in dem till mig. Jag fick ju inte se hur det hela gick till, men barnen skrattade åt honom. Koncentration.........

Vår gosiga julekise umgås med smällkaramellen.......

Detta doftar julgott..........

Nu ska jag fortsätta titta på Uppesittarkväll. Kanske vinner vi något på sista bingobrickan......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar