lördag 5 december 2009

Dålig dag blev bra

Usch och fy vilken dålig dag jag har haft idag. Jag har verkligen känt mig som Häxan Surtant och det är inte roligt! Egentligen vill jag givetvis inte vara eller känna så, men det bara är så på något märkligt vis. Jag antar att det varit för mycket i veckan och jag har fått betala priset här nu ett par dagar i form av halv total utmattning. Det är inte mycket det "fina" tål sägs det ju.

Allt negativt bara bubblar upp och jag känner besvikelse över vissa saker som bara rinner över och blir lite ohanterbara. Besvikelser som finns annars också, men inte i den här storleken som de blir när jag är Häxan Surtant.

Efter klockan sex på lördagkvällen lättade mitt humör när våra gäster kom. Tur var väl det, för annars hade de väl kört hem igen är jag rädd och det hade varit tråkigt! Vi fick en sån här skojsig present när de kom som jag blev jätteglad för! Jag gillar såna här skojsiga presenter, även om de ju inte hade behövt ha något med sig. De är så välkomna ändå.

Ju mer vi är tillsammans ju gladare vi blir ser jag.........Eller heter det kanske: Ju närmare vi är tillsammans ju gladare vi blir.....:)

Efter maten som ikväll var kasslergryta med ris, sallad och bröd, roade vi oss en stund med att försöka ta foto på varandra exakt samtidigt. Det gick sådär......

En god gammaldags vaniljglass från Ottoglass kylde vi ner oss med i vinternatten denna lördag i december.


Det blev en trevlig kväll med mat, dryck, prat och skratt. Häxan Surtant valde att ta sin kvast och dra och det tackar jag för.

1 kommentar:

  1. Tack själva för en underbart trevlig kväll :) /Camilla o Stefan

    SvaraRadera