söndag 20 december 2009

4:dje Advent

Nu är det inte många dagar kvar till Julafton. Den dagen många så länge planerat och grejat inför. Stressat och lagt massor med tid på. Visst är det konstigt om man tänker efter. Så mycket förberedelser. Så mycket längtan och förväntningar. Så fort det sen tar slut. Det gäller verkligen att njuta så mycket man kan både innan och under juldagarna om man nu gillar julen. Det är nästan alla förberedelser som är det mysigaste. Det är lite kul att ha annat att tänka på när det är vinter och kanske inte händer så mycket annat kul tycker jag. Tyvärr är det inte alla som ser julen som en fin, vacker och mysig högtid. Det finns så många ensamma människor där ute. Jag skänker dem en tanke..........vad nu det hjälper dem.........
Över till snö och glada barn.......Igår var Andreas och Dennis (en kompis till honom) ute och hoppade rundor i snön. De gillar snön och är gärna ute i den. Gott att se!

Det snöade kraftigt här igår.

Tussi som är en smart katt ( det har hon nog fått efter sin matte.:) ) stannade inne och tittade på eländet. Om sanningen ska fram så ville hon gärna gå ut, men det gick liksom bara inte. Det var för mycket busväder.



Jennifer, Meika och jag var ute på vår skogsrunda och lyckades nästan gå vilse igen.:) Allt var som synes vitt och det fanns inga stigar någonstans, men vi hittade ut igen. På vägen mötte vi bland annat denna "vita orm" som hängde på en gren.



Vi kom till slut fram till Forsakarsfallet utan att gå vilse (visst är vi duktiga), och kamerorna åkte såklart fram igen. Vi går inte långa sträckor utan att ha kameran uppe märkte vi. Allt är så himla vackert ute nu med snön så det går bara inte att låta bli att fotografera.



Här har vi en del av Forsakarsfallet. (Övre fallet) Jag kan lova att det är mycket vackrare i verkligheten.

Detta vattnet är på väg ner. Det såg lite fräckt ut med alla vita små berg i vattnet.

Meika gillar snön väldigt mycket. Hon springer nästan konstant och jag blir trött bara jag ser henne. Själv tyckte jag det var jobbigt att gå i snön där det inte alls fanns några spår sen innan.

Jag som egentligen är väldigt emot vinter och snö konstaterar lite motvilligt att jag faktiskt tycker att det är ganska mysigt med vinter. I alla fall just för tillfället. Våra promenader är riktigt härliga och jag bara njuter när jag ser denna underbart galna hund fara fram i skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar