fredag 25 december 2009

Jul hemma och borta

Juldagen och snön är på god väg att smälta bort idag. Det regnar och är tungt väder idag. Ungefär så som jag känner mig just för tillfället. Tung, seg och trött. Jag hade en mycket trevlig och mysig Julafton tillsammans med min familj och min bror och hans familj, och tänka sig........vi fick en vit jul!

Förra julen var inte vit. Då befann vi oss på Teneriffa, vilket var väldigt speciellt, helt underbart härligt, men en enorm skillnad som ni ser.......... Det hela kändes lite märkligt.



Jag fick syn på årets glögg och var bara tvungen att köpa en flaska. Mest egentligen för att jag älskar färgen på flaskan, men den visade sig vara riktigt god med smak av clementin. Färgen på flaskan var nästan som färgen på de vackra blommorna vi fick lyxen att njuta av i fjol.


Kalle Anka är ett absolut måste här hemma och utan Kalle är det svårt att hitta rätt julstämning. Visst är det konstigt att något som visas i ett antal många år fortfarande är så viktigt att se. Vi brukar mumsa i oss glögg, pepparkakor och godis denna timmen. Egentligen tittar vi inte jättemycket på tv:n eftersom vi mest pratar och äter, men den finns där och vi hör lite och småkikar på samma gång. Mysigt!


Godis är gott.........

Att ligga vid poolen vid hotellet är också gott, men på ett annat sätt........



Jag skulle aldrig letat upp de här bilderna på Playa de las Americas. Jag blir ju jätteresesugen.......


Julafton hemma går alltid i julbordets tecken. Ett alldeles lagom julbord med det vi gillar allra mest.


Efter mat och gröt kan jag våga påstå att magen är nöjd. Det börjar närma sig julklappsutdelning.


Yes! Tomten kom så tydligen hade vi varit snälla! Mysfaktorn är hög när vi alla står i fönstret och tittar. När vi ser Tomten kommer gående i snön med lyktan i handen och säcken på ryggen. Det är så mysigt! Wilma vill såklart också ha julklappar och det fick hon förstås. Jag passar även nu på att tacka Tomten för alla fina och bra klappar vi fick!


Det var en riktigt gosig Tomte som kom till oss i år. Det känns dock som om Tomten har lite svårt att se. Det är nog dags att gå och klippa luggen.

Tussi fick en ny mus och den var riktigt skojig att jaga rundor och kasta med. Här är den fångad den lille rackaren.


Att vara hemma eller att resa bort över julen är frågan. För många är svaret självklart. Själv så hade jag för två år sedan sagt: "Aldrig i livet!", men efter att varit iväg förra året, så kan jag se det på båda hållen. I år var det supermysigt att vara hemma, men det är härligt att åka iväg också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar