onsdag 9 december 2009

En trevlig eftermiddag

Äntligen lyckades vi bestämma när vi skulle ta en runda till det nya Ikea i Malmö. Jag och en go kompis körde igår eftermiddags. Jag hade helt missat att det var flyttat till Svågertorp, men det blir ju lite extra kul att se när det är nytt. Tanken var inte att shoppa en hel massa, utan mest att komma iväg och ha en trevlig eftermiddag. Det hade vi verkligen också, men det blev ju lite shopping också. Sådant som är bra att ha ni vet...... Lite nya julkulor och annat julkrafs skadar ju aldrig. När de dessutom är så jättebilliga också, så behövde de verkligen följa med till Degeberga.

Så här små och söta Nissar och kulor går bara inte att motstå.

Givetvis var vi tvungna att ta en fikapaus, där vi valde cheesecake med hjortronsylt. Mycket god! Ny kraft i kroppen med denna sockerkick och turen inne på varuhuset kunde fortsätta. Lite handdukar var också hög tid att inhandla med tanke på hur de jag har sen innan ser ut.

Betalt och klart packade vi ut det vi köpt i bilen och gick sen in igen för att äta innan vi körde hem. Inga köttbullar här inte, utan det blev kycklingfilé, pommes och bearnaisås till det. Det smakade mums vill jag lova. Maten kunde dock kanske varit lite varmare, men vad gör det? Vi hade en bra och mycket trevlig eftermiddag och kände oss nöjda med våra inköp.

Även om jag idag har fått betala ett visst pris för att jag var iväg igår, i form av trötthet, matthett och dåligt humör så var det värt det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar